Ο κ. Νατσιός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προχωρά στο κλείσιμο της «Πτολεμαΐδα 5» χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, παρά τις επισημάνσεις του ΑΔΜΗΕ για τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
[control_description]
Ο κ. Νατσιός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προχωρά στο κλείσιμο της «Πτολεμαΐδα 5» χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, παρά τις επισημάνσεις του ΑΔΜΗΕ για τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
Την αντίθεσή του στον προγραμματισμένο τερματισμό λειτουργίας της μονάδας «Πτολεμαΐδα 5» εξέφρασε ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, Δημήτρης Νατσιός, σε συνέντευξή του στην ΕΡΑ Κοζάνης και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον δημοσιογράφο Αντώνη Μαυρίδη.

Ο κ. Νατσιός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προχωρά στο κλείσιμο της «Πτολεμαΐδα 5» χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, παρά τις επισημάνσεις του ΑΔΜΗΕ για τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
«Πρόσφατα δημοσιεύθηκαν στοιχεία από εμπιστευτική επιστολή του ΑΔΜΗΕ προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους η Πτολεμαΐδα 5 θα πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία τουλάχιστον έως το τέλος του 2027. Ο ΑΔΜΗΕ χαρακτηρίζει υψηλού ρίσκου την απόσυρση της μονάδας τον Σεπτέμβριο του 2026, όπως προγραμματίζει η ΔΕΗ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, άσκησε κριτική στις ενέργειες που αφορούν τις λιγνιτικές εγκαταστάσεις της περιοχής, υποστηρίζοντας ότι καταστρέφονται πολύτιμες υποδομές και εξοπλισμός, ενώ μειώνονται οι δυνατότητες αξιοποίησης των εγχώριων ενεργειακών πόρων.
Ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ συνέδεσε το ζήτημα με το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, επισημαίνοντας ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να αξιοποιούν τον λιγνίτη και τον άνθρακα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Όταν ο ελληνικός λαός δοκιμάζεται από τις υψηλές τιμές της ενέργειας, βλέπουμε χώρες όπως η Γερμανία και η Πολωνία να παρατείνουν τη χρήση λιγνιτικών μονάδων, ενώ η Ελλάδα εγκαταλείπει έναν ενεργειακό πόρο που διαθέτει», σημείωσε.
Αναφερόμενος στη ΔΕΗ, ο κ. Νατσιός τόνισε ότι υπήρξε διαχρονικά βασικός πυλώνας της εθνικής οικονομίας, προσφέροντας προσιτή ενέργεια σε πολίτες και επιχειρήσεις, και υποστήριξε ότι θα πρέπει να επανέλθει υπό δημόσιο έλεγχο.
«Η ΔΕΗ υπήρξε ναυαρχίδα της εθνικής οικονομίας και κερδοφόρος επιχείρηση. Η χώρα χρειάζεται μια νέα κυβέρνηση, ώστε κρίσιμοι τομείς της οικονομίας, όπως η ενέργεια, οι μεταφορές και οι υποδομές, να υπηρετούν πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, και η ΔΕΗ να επανέλθει στο ελληνικό δημόσιο», δήλωσε.
Κλείνοντας, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ επανέλαβε το αίτημά του για διατήρηση της λειτουργίας της «Πτολεμαΐδα 5», υπογραμμίζοντας ότι η ενεργειακή επάρκεια και η αξιοποίηση των εθνικών πόρων αποτελούν, κατά την άποψή του, κρίσιμες προϋποθέσεις για την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα της χώρας.